THE MANAGEMENT OF HUMAN RESOURCES IN PUBLIC SECTOR: AN EVOLUTION BETWEEN 2013-2016

Dorina ŢICU

Abstract


The present article aims to establish a series of features related to the human services management in the public sector, in terms of the satisfaction at the workplace, of the needs and of the necessities that motivate the actors involved at this level.
The present research is based on the average method, the present article trying to identify which are the traits that motivates the actors implicated in the decision-making process, through the prism of the similarities and the differences that occur within the period 2013-2016 in the local public administration (Iași City Hall).

Résumé


Cet article vise à faire un certain nombre de fonctions liées à la gestion des services humains dans le secteur public, en termes de satisfaction au travail, les besoins et les besoins qui motivent les parties prenantes à ce niveau.
Cette recherche est basée sur la méthode comparative, cet article cherche à déterminer quels traits qui motivent les acteurs impliqués dans la prise de décision, par les similitudes et les différences qui se produisent dans le temps 2013-2016 dans le gouvernement local, à savoir Mairie Iasi.

Rezumat


Articolul de față își propune să determine o serie de caracteristici legate de managementul serviciilor umane în sectorul public, prin prisma satisfacției la locul de muncă, necesităților și nevoilor care îi motivează pe actorii implicați la acest nivel.
Cercetarea de față are la bază metoda comparației, articolul de față încercând să identifice care sunt trăsăturile care îi motivează pe actorii implicați în procesul decizional, prin prisma asemănărilor și a deosebirilor care apar în intervalul de timp 2013-2016 în administrația publică locală, în speță Primăria Municipiului Iași.

Keywords


public management, humain resources, motivation, needs, public sector

Mots-clés


gestion publique, les ressources humaines, la motivation, les besoins, le secteur public

Cuvinte cheie


management public, resurse umane, motivaţie, nevoi, sector public

Full Text:

Full Text: PDF

References


Crozier, M., Erhard. F. (1980). Actors and Systems. University of Chicago Press, Chicago.

Curierul de Iași, Available online at:

http://curierul-iasi.ro/a-fost-finalizata-organigrama-primariei-municipiului-iasi-813,

december 2014, 18 january 2017].

Druker, P. (1993). The Practice of Management. Harper& Row, Publishers. Inc, New York.

Forrester, J.W. (1968). Principles of Systems. 2nd ed. Pegasus Communications, Waltham, MA.

Likert, R. (1967). Human Organization : Its Management and Value. McGraw-Hill, New York.

Miftode, V. (2003). Tratat de metodologie sociologică. Editura Lumen, Iaşi.

Prodan, A. (1999). Managementul de success. Polirom, Iași.

Prodan, A. (2004). Managementul resurselor umane. Editua Universităţii ”Alexandru Ioan Cuza”, Iaşi.

Robbins, S.P. (2003). Organizational Behavior. Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.

Taylor, F. (1911). The Principles of Scientific Management. Harper & Brothers, New York and London.

Trist, E., and Sofer, C. (1959). Exploration in Group Relations. Leicester University Press, Leicester.

Vedinas, V. (1998). Statutul functionarului public. Editura Nemira, București.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.